Kasane

28 mei 2019

Na een iets minder koude nacht zijn we weer verder gereden naar kubu lodge in Kasane. Dit ligt in Botswana. Toen we net Bwabwata national park inreden zagen we in de verte iets op de weg staan...maar opeens vanuit mijn ooghoek zag ik een staart bewegen...liepen er gewoon 2 cheetahs vlak bij de weg...super gaaf...ook weer prachtige beesten..wauw... Uiteindelijk bleken de beesten op de weg een hele kudde zebra's te zijn in plaats van olifanten, dat dachten we namelijk in eerste instantie...

Bij de grensovergang moesten we eerst een formulier invullen dat we Namibië uitgingen...dit keer een onvriendelijke man, maar oke niet iedereen kan vrolijk zijn:-). Toen moesten we ons registeren in Botswana. Deze dame was een stuk vrolijker.. Na dit gedaan te hebben wilde we weer verder rijden maar nee we moesten met onze schoenen door een badje (desinfecteren)  lopen...en ook alle andere schoenen die we bij ons hadden moesten door het badje...stond ik daar met mijn kont omhoog alle schoenen te baderen:-). En ze wilde ook nog even in ons koelkast kijken...niet dat ze iets kon zien want ze was erg klein, haha. Daarna zijn we verder naar kubu lodge gereden. Waar wel nu heerlijk liggen aan de chobe rivier bij het zwembad..wat kan het leven toch mooi zijn! Misschien zien we nog nijlpaarden en krokodillen want die zitten hier in het water.. en ja hoor als ik voor me uitkijk over de rivier zie ik in de verte opeens iets naar boven komen....een nijlpaard...gelukkig is deze nog ver weg want het zijn de gevaarlijkste dieren van Afrika! Verder lopen er op het grasveld gewoon de impala's en zwijnen om ons heen. Hoe geweldig is dat:-).

Kom je 's avonds in het restaurant aan word je mee genomen naar een vuurhaard met een romantisch gedekte tafel...mag je daar samen eten..hoe mooi kan het zijn! Lopen er ook nog 5 nijlpaarden in de tuin...lijkt soms niet mooier te kunnen...en toch worden we elke keer nog meer verrast.. gaan zo maar lekker slapen want morgen gaan we naar de houseboat om 2 dagen te varen...dus wordt het weer 2 dagen stil..is geen internet op de boot:-)

1. Anja:
    29 mei 2019
    👍🤗😊😉
  2. Tonnie:
    29 mei 2019
    Wat een super ervaring weer! Veel plezier op de boot! Tot over 2 dagen! 😘
  3. Paula en Peter:
    30 mei 2019
    Klinkt allemaal geweldig! Veel.plezier op de boot!
  4. Aad & Anneke:
    30 mei 2019
    Wow wat een avonturen en mooie belevenissen! Mooie foto’s ook. Veel plezier nog!!!