Caprivi strip

28 mei 2019

Vandaag zijn we naar de caprivi strip gereden, ligt in de regio Zambia. Weer een rit van 420 km rechte weg. We zouden olifanten tegen kunnen komen, maar helaas die hebben we niet gezien. Langs de weg stonden weer allemaal hutjes. Dus heb mijn rol kaakjes maar weer weggegeven aan zo'n klein mannetje die me zo lief aan keek, smelt, smelt:-). Moet volgende keer toch meer lekkers kopen in de supermarkt...

Maar toen kwamen we aan op camp kwando...dit is echt een paradijs op aarde...we hebben een heel mooi en romantisch hutje op palen, uitkijkend over de rivier..Ik schrijf dit terwijl ik de zon langzaam onder zie gaan. Er is hier geen internet alleen rust, een schitterend uitzicht en vogel gezang. En ik geniet.......ik geniet..... Ik word er helemaal zen van....

Gelukkig heb ik mijn flanellen pyjama bij me, want het is hier echt steen en steenkoud 's nachts...bbbrrr...we hoorde menig dieren geluid zoals een nijlpaard, hyena ( denken we) en heel veel vogels. Lekker wakker worden maar er was er 1 bij die maakte toch een herrie...leek wel een alarm. Gelukkig ging deze na enige tijd weg. Verder heb ik wel heerlijk geslapen. En ja hoor tijdens het ontbijt stond er een buffel aan de andere kant van de rivier..mijn big five is binnen:-).

We hebben zelf een stuk door Bwabwata national park gereden. Is wel even wat anders als Etosha..hele smalle zanderige paden. Maar het ging goed. Hebben nijlpaarden, zebra's, impala's en in de verte een olifant en giraffe gezien.

Zaten we nog even lekker te relaxen op ons terras hoorde we opeens krakende takjes, stond onze buffel aan de overkant. Ging het water in om alle waterlelies op te eten. Wat een geweldig gezicht.

Om 16.00 uur gingen we 2 uur op een boottripje. We hebben mooie vogels en een grote soort hagedis gezien maar het belangrijkste waren natuurlijk de nijlpaarden. Nou die hebben we gelukkig ook gezien. Jeetje wat zijn die groot en wat een dikke billen hebben ze. Vallen de mijne bij in het niet:-). Er was ook weer een kleintje bij, deze blijft in het midden ter bescherming tegen de krokodillen. Verder hebben we een mooie zonsondergang gezien. Na een heerlijk diner, kruipen we ons bed weer in met onze flanellen pyjama..wordt het nu weer zzzzooooo koud!

1. Karin:
    Hoi Saskia en Marco,
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik hoef als jullie terug zijn, niet te vragen hoe het was. Groetjes Karin
  2. Tonnie:
    28 mei 2019
    Wat een super leuk verhaal weer! Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen! 👍😁 mooie lodge ook! Heerlijk dan hè om je flanellen pyjama bij je te hebben, weet er alles van! Haha. Op naar jullie nieuwe avontuur! 🦓🦛🐆🦏🐘
  3. Anja:
    GEWELDIG WEER!!! 😘
  4. Linda:
    28 mei 2019
    Wat leuk om jullie verhaal zo te kunnen lezen en wat een mooie foto's zijn er al voor bij gekomen. Leuk om jullie belevenissen zo mee te kunnen maken. Heel veel plezier nog!