Chobe Princess

31 mei 2019 - Chobe, Botswana

Wat is het heerlijk om na een goede nachtrust rustig te dag te beginnen. We komen er pas om 7.30 uur uit. Dit is voor ons uitslapen;-).  We gaan op ons gemak ontbijten en daarna pakken we de spulletjes in om mee naar de boot te nemen. Gelukkig kunnen we de koffers achter laten bij kubu lodge.

We gaan bij Coffee Buzz cappuccino drinken met een stuk worteltjestaart met ijs, wat een aparte combinatie! Lekker maar niet zoals bij de Koekela. De serveerster heeft er niet echt zin in...maar oke iedereen heeft wel eens een mindere dag. Na wat slenteren en hangen kunnen we achter iemand aanrijden om onze auto ergens veilig te parkeren. We stappen daarna in het busje, deze brengt ons eerst bij immigratie dienst want we moeten ons paspoort weer laten stempelen omdat we Botswana uit gaan. Daarna gaan we met een bootje naar de imigratie dienst van Namibië. Daar moeten we weer een formulier invullen ( voor de weet ik hoeveelste keer :-)) om Namibië in te mogen en we krijgen weer een stempel. De man achter de balie blijft gewoon bellen als hij met ons bezig is..moet kunnen!. Daarna worden we eindelijk naar de Chobe Princess gebracht. We zijn de eerst..en wat is het weer ontzettend mooi.. we krijgen vast wat uitleg en een welkomsdrankje. Daarna worden we naar onze kamer gebracht. We pakken wat spulletjes uit en gaan weer terug naar de eetkamer/ lounge gedeelte. Dan komen de andere gasten aan. Een echtpaar uit Engeland en 2 dames uit Zuid Afrika. Nu kan de bootreis beginnen, joepie. De trossen gaan los en wij gaan lekker lunchen. Tijdens de lunch zien we al veel olifanten langs de waterkant. Blijven indrukwekkende dieren. Na de lunch stappen we in een kleiner bootje voor een bootsafari. Natuurlijk komen we weer een hoop dieren tegen zoals nijlpaarden, krokodillen (jeehh nog niet gezien, wat zijn ze mooi), buffels, heel veel verschillende vogels, apen, kudo's, impala's en uiteraard heel veel olifanten. Wat een feestje is het weer. We krijgen een drankje en genieten van de zonsondergang. Daarna varen we weer terug naar de grote boot waar we om 19.30 uur een diner krijgen...

Na een redelijke nachtrust, had weer de welbekende warmte aanvallen:-), ging ik toch weer met frisse moed naar het ontbijt. Uiteraard konden we weer kiezen wat voor soort eitje je wilde, dit keer maar een omelet met tomaten en kaas gekozen. Daarna gingen we weer op bootsafari. Het was nog koud dus had mijn jas gelukkig aangetrokken. We kwamen weer veel mooie vogels, nijlpaarden, krokodillen en uiteraard olifanten tegen. Er zitten er in Chobe immers 120.000. Als je ze dan nog niet ziet ben je wel een beetje zielig of je ogen zijn slecht;-). Na het boottripje neem ik een kopje thee, want cappuccino kennen ze hier niet:-(. Gelukkig lust Marco wel gewone koffie. Daarna volgt weer een lekkere lunch.

In de middag kunnen we kiezen uit een vistrip, een dorp bezoeken en een bootsafari. De bootsafari  trekt toch het meeste, het is zo geweldig om de dieren in de natuur te zien. Dit keer zitten we samen op de boot. Het Engelse echtbaar kiest voor het vissen..Elke keer zie of ontdek je weer iets nieuws..en ook dit keer hebben we weer heel veel geluk. We zien namelijk 3 x een familie olifanten over zwemmen van een eiland naar het vaste land en andersom....wat een super gaaf gezicht is dat. Bij de kleintjes zie je alleen eens in de zoveel tijd de slurf omhoog komen. Sommige kleintjes krijgen een zetje om het land weer op te komen. Weer een geheel nieuwe en geweldige ervaring. Het houd gewoon niet op!! Daarnaast zien we weer nijlpaarden, maar nu ook een kleintje van ongeveer 3 weken. Super, maar ze blijven lelijk;-). Ook de aapjes zijn weer in grote getallen aanwezig. Ze klimmen in bomen, hebben ruzie, gooien elkaar uit de boom en rennen en spelen met elkaar..geloof toch dat ik er wel tussen pas.. blijft erg leuk om naar te kijken. En we zien weer een mooie zonsondergang...heerlijk om Met ze tweeën op de boot te zitten!! Maar ook aan dit boottochtje komt een einde..was weer subliem.

Bij het diner wacht mij een nieuwe verrassing....ik ben dan nog wel niet jarig....maar ze willen toch alvast mijn verjaardag vieren..hoe leuk is dat..ze komen al zingend met een taart en champagne binnen. Wat ontzettend leuk en lief van ze..voel me nu al echt jarig. De taart smaakt heerlijk, gelukkig kan ik goed delen dus de rest krijgt ook een stuk taart;-).  De champagne was ook lekker maar na 1 glas heb ik al rode wangen...heb dus geen tweede glas genomen anders ga ik nog zingen ook.. wat een geweldig (bijna) einde van een fantastische bootreis. Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we weer van de boot af...formulier invullen dat we Namibië uitgaan en inklaren om Botswana weer in te mogen. We weten inmiddels precies hoe het werkt. Hopelijk is er nog plaats in mijn paspoort voor 2 nieuwe stempels😆.

1. Anja:
    31 mei 2019
    Weer GEWELDIG om te lezen!!!!! 🤗
  2. Paula en Peter:
    31 mei 2019
    Geweldig! En schitterende foto's!
  3. Tonnie:
    1 juni 2019
    Wat een leuk verslag weer! Super hoor allemaal! Leuk zo’n bootreis. Veel plezier weer! 👍😁🐘🐆🦓🦛🦏