Etosha

24 mei 2019 - Onguma, Namibië

Soms maak je dingen mee waar je geen woorden voor hebt...Word je gewoon heel stil van...ja zelfs ik kan heel stil worden😊.

Wat hebben we gezien in de night game drive: een stuk of 8 leeuwen, waarvan 2 heel dichtbij. Zo ongeveer 10 meter van de auto. Een mannetje en een vrouwtje...SUPER...het mannetje had wel zin, maar het vrouwtje niet, begon gelijk te grommen..dus ging het mannetje maar slapen, zag er zo lief uit.. daarnaast hebben we nog een hyena en 5 neushoorns gezien..was dus een hele goede vangst....

De volgende dag moesten we door het park naar onze volgende lodge rijden..nou we dachten al veel moois gezien te hebben...maar soms moet je een beetje geluk hebben...nou dat hebben we gehad..bij de eerste waterhole waar we stopte kwam een giraffe aan.na veel om zich heen gekeken te hebben ging ze drinken...maar tot onze grote verrassing kwam er toen nog 1 aan en toen nog 1 en toen kwam er een hele familie met kleintjes aan....stonden er gewoon 12 giraffen om het water...hoe mooi en bijzonder kan het zijn..

Nou het kan dus nog fraaier..bij de volgende waterhole stonden er rond de 45 olifanten:-)!!. Ze waren lekker aan het badderen en spelen in het water...gelukkig stinkt ons badwater niet zo..ppfff. toen keken we naar de andere kant van de auto en daar kwamen er nog een stuk of 15 aan...liepen op de dooie gemak...stonden er gewoon rond de 60 olifanten... geweldig, bizar, extreem bijzonder...en toen dacht de neushoorn laat ik er ook nog maar even bijkomen voor de gezelligheid...was echt fantastisch om te zien..

We zijn nog meerdere kleine groepen olifanten, kudu' s, zebra's, giraffen, gnoes enz tegen gekomen. Moe maar zeer voldaan kwamen we bij onze lodge aan..en wat een gezellig rond hutje!

Om kwart over 6 gaat de wekker weer. Even snel ontbijten en dan springen we om 7.30 weer in de auto voor een game drive. Er staat nog veel wind en het is best fris dus we wikkelen ons in een dekentje.. we worden weer aardig door elkaar gehusseld. In het begin zien we de normale dingen zoals zebra's, springbokken, giraffen, kudu's en gnoes..erg hè om dit te zeggen...'normaal!!! In de verte zien we 4 leeuwen liggen. Jammer dat ze zo ver weg liggen, hadden best wat dichterbij kunnen komen. Maar oké je kunt niet alles hebben. Dan zien we een mooie uil, je moet goed kijken anders zien je hem niet in de boom. Gelukkig zien we dan ook nog een neushoorn, deze loopt op het gemak over de weg naar de andere kant. Geweldig om hem zo dichtbij te zien..maar dan krijgt de ranger te horen dat er een luipaard is gezien. Hij begint als een idioot te rijden, vlieg bijna uit de auto:-). Maar helaas zien we hem niet als we aankomen..we rijden op het gemak weer verder. Als we bij een waterhole staan te genieten van de giraffen krijgt hij weer een bericht dat er een luipaard is gezien. Wij stuiven weer weg, mijn haren kunnen me bijna niet bijhouden, gelukkig staat het stijf van de stof..en ja hoor daar ligt zij onder de boom..inmiddels staan er heel wat auto's naar haar te kijken. Dan staat ze ook nog op en begint te lopen..hup alle auto's gaan achter haar aan..en dan steekt ze ook nog eens over op redelijk korte afstand van onze auto over naar de andere kant....bizar en wat een geluksvogels zijn we. Het komt namelijk niet vaak voor dat je ze van zo dichtbij ziet..waar hebben we dit aan verdiend:-) ;-).

Na de lunch gingen we nog een keer op een middag game drive. Dit keer hebben we 4 leeuwen, 1 moeder met 3 jongen van ongeveer 2 jaar oud gezien. De moeder blijft tot ongeveer 4 jaar voor haar jongen jagen. Gelukkig hebben we ook weer wat olifanten gezien. Was een kleintje van 3 weken bij. Zo schattig om te zien...na een tijdje rond gereden te hebben kregen we nog een hapje en een drankje bij een waterhole. Om het nog mooier te maken stonden er een paar olifanten, een giraffe en een aantal zebra's. Hoe romantisch kan het zijn, helemaal omdat we maar samen in de auto zaten..wat konden we ons nog meer wensen..Moe maar super voldaan kwamen we weer terug. Morgen gaan we weer verder rijden. Hebben een lange rit voor de boeg🙄

1. Tonnie:
    24 mei 2019
    Wat een gaaf avontuur Saskia en Marco! Wat hebben jullie mooie dingen gezien de afgelopen 2 dagen! Is echt genieten van de dieren en de natuur! Voortaan zullen jullie ook met een dubbel gevoel in een diergaarde lopen want die beesten horen toch vind ik in de vrije natuur! Fijne reis verder!
  2. Regina:
    Fantastisch!
  3. Anja:
    24 mei 2019
    Je houdt ons goed op de hoogte!! Je schrijft t of dat we erbij zijn, zo gezellig!!! 😊
  4. Vivian:
    25 mei 2019
    Supermooie verhalen. En mooi avontuur. Hele mooie foto's allemaal👍👍
  5. Leen Meijer:
    25 mei 2019
    Mooi al deze mooie dieren en zo vlakbij. 😀🦓🐘🦒🐆🦏
  6. Peter Pieters:
    1 juni 2019
    Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's. Veel plezier nog! 🐘
  7. Claudia:
    10 juni 2019
    Wat een belevenis, wat is de natuur toch mooi en wat ben je als mens nietig met 60 ! olifanten. Heel veel plezier nog daar!