Arezzo

28 september 2021 - Talla, Italië

De mannen, met uitzondering van Marco, gaan vandaag weer klussen. De dames hebben een chauffeur nodig om naar Arezzo te gaan, dus dat mag Marco zijn. Hoewel hij vindt het uiteraard ook fijn om met zijn harem op stap te gaan. Regina mag voorin zitten, zij weet immers de weg. Zij vindt haar broer echter te hard rijden🤭. Gelukkig komen we veilig op onze bestemming aan. Daarna hebben we nog een keer mazzel want er zijn roltrappen naar het centrum. In het centrum gaan we uiteraard eerst op zoek naar een plek waar we een cappuccino met🍪 kunnen drinken. Van de prijs schrikken we ons echter een ongeluk😲. 20 euro voor 4 cappuccino's en 4 gevulde croissants. Dit zijn we niet meer gewend na le Marche en Umbrie. Hierna slenteren we door de mooie oude stad met super leuke winkeltjes. Uiteraard kopen we weer een aantal lokale producten voor thuis. Denk dat we volgende keer met een aanhanger moeten komen😉. Daarna gaan we in een klein restaurantje lunchen. Gewoon lekker gemaakt van lokale producten. Dit moeten we er echter weer aflopen dus we slenteren verder door de stad. Er is ook nog een nieuw gedeelte maar daar komen we niet meer aantoe want er moet nog een ijsje gegeten worden. Regina neemt een hoorntje. Er kunnen 3 smaken op. Zij kiest echter voor 1 bolletje...ik heb nog nooit zo'n grote bol gezien....🤣. Ria neemt ook een hoorntje maar kiest 2 smaken. Hhmm weer zo groot...ik denk ik neem geen hoorntje maar het kleinste bakje...kan wel 2 bolletjes kiezen maar deze zijn gelukkig een stuk kleiner🤩. Marco neemt ook een bakje maar dan een slag groter en hij neemt er ook nog slagroom bij... maar oke, hij is groot dus dan mag dat. Daarna lopen we weer terug richting de auto.  Dit is wel weer redelijk omhoog..voor sommige toch best lastig, maar ik zeg lekker niet wie😛. Gelukkig lopen we nog langs de duomo. Dus daar gaan we nog even naar binnen. Deze is ook weer heel mooi.

Na al dit moois en lekkers moeten er nog wat boodschappen gedaan worden. We rijden naar de ipercoop, een grote supermarkt. Ook daar zijn nog wat winkels. En laat ik nou geluk hebben..leuke afgeprijsde schoenen precies in mijn maat. In de supermarkt kopen we nog wat wijn, want we hebben nog niet genoeg en parmezaanse kaas. Is echt veel goedkoper hier..

Daarna rijden we moe maar voldaan terug naar het huis. Thuis wachten de werkmannen ons op waarna we met ze allen eten. We hebben een leuke, gezellige dag gehad en gaan zeker nog eens terug naar Arezzo😃

1. Leen Meijer:
    28 september 2021
    Het zijn mooie verhalen met allemaal leuke en gezellige plaatsen en steden.
    Marco even een vraag rijden jullie door Italie met een Italiaanse auto?
  2. Saskia Klein:
    3 oktober 2021
    Hallo Leen, nee wij rijden altijd met onze eigen auto naar Italië. Met een paar overnachtingen goed te doen. Groetjes Marco en Saskia
  3. Leen Meijer:
    3 oktober 2021