Wandeling!!!!

6 juni 2022 - Lousã, Portugal

Vandaag gaan we weer lekker op pad. We gaan een rondje lopen van 6 km...eens kijken hoe hoog en zwaar deze zal zijn. We beginnen bij castelo de lousa. We gaan vol goede moed op pad.😃 De route staat goed aangegeven. Netjes een x om duidelijk te maken dat je zo niet moet lopen. Nou dan moet het toch goed gaan..😬..het eerste stukje is goed te goed...maar dan begint de hellllll.😵‍💫🥴 Mijn god, ga gewoon 1000 x dood...en dat is nog zwak uitgedrukt😮‍💨😔😟😰😭 . Moet regelmatig even rusten. Het is echt wel steil en dan ook nog met veel stenen, ongelijk treden, kronkelig enz. Dus echt vreselijk. Maar daarnaast is het gelukkig ook super mooi onderweg. Verzacht de pijn nog iets. Dan maar even wat lichts eten om weer op krachten te komen😉.We komen door het eerste leistenendorp casal novo. Hier valt niks te beleven, maar wel schattig om te zien. Kunnen er ook niks drinken dus dan maar weer verder. Gelukkig gingen we nu een beetje naar beneden, dus dat ging goed. Na een tijdje kwamen we in talasnal aan. Dit was wat groter en super leuk. Gelukkig konden we hier wel iets eten en drinken. En als toetje een cappuccino. Niet de lekkerste, maar wel tedoen☺️.Na gevoed te zijn gaan  we weer op pad. Was even zoeken hoe we verder moesten. Maar volgens Marco moesten we die kant op...ik geloof hem natuurlijk gelijk op zijn mooie blauwe ogen😙🤥😬😏🤔. De route was prachtig, heel smal maar gelukkig wat naar beneden. Kwamen wel veel stenen tegen en we moesten zelfs een stukje naar beneden waar we onszelf aan een ketting moesten vasthouden. Maar ik volgende de bordjes netjes...toen ging marco even kijken op zijn telefoon....ik zag een hhheeelllleee diepe frons😱😫....we liepen toch verkeerd...NEE, NEE, HELP, HELP.  we moesten weer 1,6 km terug🥺😖😓. Nou toen gingen we weer 1000 x dood...helemaal toen we weer niet goed liepen🙄😪🥵. Een klein stukje verder kwamen we op de weg uit. Zijn die maar gaan volgen naar Talasnal. Want dan zouden we vanaf daar weer de route op kunnen pakken. Gelukkig liep dit redelijk naar beneden. Puffend kwamen we weer in Talasnal aan. Hhmmmm ik dacht al dat we die bordjes moesten volgen....mijn bruine ogen zijn dus toch betrouwbaarder😉🙃😇. Dus dan maar die kant op...weer heel smal, met veel steentjes en veel omlaag. Erg vermoeiend, zeker omdat mijn benen [heup] het wel gingen voelen. Na onszelf naar beneden geworsteld te hebben🤪 waren we zo ongelofelijk blij om het kasteel weer te zien...en wat denken jullie van onze auto....ppffff dat was ons geschenk🤣.  De route was prachtig...de natuur schitterend....maar toch zo'n 6 km te lang😊😚😋. Lichtelijk versleten maar wel super voldaan rijden we terug. Ik ben super trots op Marco dat hij het met een geplakte long geflikt heeft. Het was zwaar maar hij heeft het gehaald. Mijn kanjer😍🥰  Uiteraard ben ik ook wel een beetje trots op mezelf🤭.Ik weet wel dat ik morgen hhheelll veelal gebakjes mag eten voor mijn verjaardag, want die heb ik dubbel en dwars verdiend🍰🎂🍪🍩🥧🍫🍮