Jarig zijn en naar een nieuw stekkie gaan

7 juni 2022 - Guimarães, Portugal

Jaja vandaag ben ik 49 geworden😳🙉. Dus ik word heel lief wakker gezongen door Marco. Uiteraard was er een kaart van hem en van moesje🥰😍. Na het ontbijt en het pakken van de koffers gaan we weer op pad. Dag hutje met je geweldige uitzicht🏞. We besluiten om onderweg een cappuccino en een pastei de nata te gaan eten. Het lijkt echter of er een vloek ligt op mijn cappuccino, want deze konden ze weer niet maken😓 .dan maar weer verder.Voordat we naar onze nieuwe plek gaan rijden we eerst naar convento da santa cruz do bucaco. Dit is een mooi klooster...tenminste het gebouw wat wij mooi vinden is geen klooster maar een hotel. Echt super mooi van binnen. Voel me er gewoon een jonkvrouw. Dus daar besluiten we een lichte lunch te gebruiken....😙😋. Nou licht is deze zeker....Marco neemt een soep, die is redelijk normaal. Ik neem makreel...nou de stukjes die ik krijg passen in mijn holle kies😆😅. Maar de smaak is wel super lekker. Helaas ben ik meer niet waard dus daar moet ik het mee doen🤭. Na 250 km komen we aan bij ons nieuwe stekkie. Wauw ook dit is weer geweldig om te zien. Nu ik dit schrijf zitten we nog lekker buiten op ons terras😁.  We zijn inmiddels toch wel een beetje moe dus we willen in de buurt iets eten. Nou de 2 restaurants in de buurt zijn dicht. Dan maar naar de snackbar. Deze staat wel goed aangeschreven. We worden ook super vriendelijk geholpen. We nemen een specialiteit. Iets met brood, kaas, ham, vlees en een speciale saus. Nog nooit gegeten maar wel erg lekker. Dus zo lux als het vanmiddag was, zo simpel is het nu...de 2 gerechten van nu zijn samen even duur als mijn makreel vanmiddag😚.  Dus het eten was wat karig vandaag maar de liefde gelukkig niet. En daar draait het toch om💖💖