Wandelen trilho da preguica

13 juni 2022 - Gerês, Portugal

Jaja we gaan vandaag weer een wandeling maken. We rijden eerst naar het natuurgebied Serra de Peneda Geres.. als we in het plaatsje Geres aankomen drinken we eerst een kop koffie, geen cappuccino want dat hebben ze niet😉. Dit gebied is prachtig😍.

Daarna gaan we langs het toeriste bureau voor een mooie route. Er zijn er een aantal in de buurt, wij kiezen de route van 6 km. Met ons weet je het immers maar nooit😚😙. De dame in het toeristen bureau kijkt ons verbijsterd aan,maar 6 km. Deze is zo simpel🤔😏. Aahhhh  gaan we dat geloven🙃.  We besluiten deze toch te doen. Deze heet de trilho da preguica🚶‍♀️🚶‍♂️

We kopen wat te eten voor onderweg en dan rijden we naar het beginpunt🚸. De tocht kan beginnen...we moeten gelijk al aardig naar boven klimmen, wel zo'n 600 meter omhoog🙄. En dat noemen ze dan makkelijk😮‍💨😮‍💨..dat valt toch wel een beetje tegen, mijn tong👅 hangt bijna op mijn schoenen 🥾maar het uitzicht is weer prachtig, net als de route. 🌲🌾🌳. We eten ons broodje en komen even bij. Daarna lopen we een stuk naar beneden, je denkt dat gaat makkelijk, duh maar niet als het allemaal ongelijke stappen met stenen, rotsen en zand is😵‍💫. Zeker niet als het ook nog eens rond de 32☀️🥵 graden is.. als we de waterval willen zien moeten we toch weer een stuk omhoog😲. Uiteraard willen we deze wel zien dus we klauteren weer omhoog. De waterval is mooi, dus we genieten daar even van. Uiteraard moeten we toch weer verder, wel een stuk terug. Ik ga mijn heupen inmiddels wel weer voelen en ook Marco gaat zijn knieën voelen. Maar we moeten toch terug. Dat kost uiteindelijk de nodige energie en oke we gaan ook nog wel een beetje dood onderweg. Dus we zijn dolblij als we eindelijk terug bij onze auto zijn. De wandeling was weer prachtig maar heeft ons wel bloed, zweet en tranen ( gelukkig niet letterlijk, oke behalve het zweten dan🥵🥵🥵🥵😉) gekost.

Als eerste rijden we naar een café coor een blikje cola, die hebben we wel verdiend.

Dan rijden we terug naar ons stulpje. We hebben geen zin om iets te maken, de restaurants gaan pas om 19.00 weer open dus we eten uiteindelijk bij de Mac Donald😝😬😳. Normaal niet ons eten maar oke, het ijsje als toetje is in ieder geval wel lekker.

Thuis pakken we de koffers in en relaxen nog even op ons mooie terras. Morgen gaan we naar Porto 😁.

1. Anja:
    13 juni 2022
    Wat een klim, trots op jullie!🥰