Aankomst Porto

14 juni 2022 - Porto, Portugal

Vandaag gaan we de rust verlaten. Wat zullen we dit mooie stekkie missen.

Maar we gaan naar Porto. Het is maar 45 minuten rijden dus we zijn er zo. Gelukkig kunnen we gelijk ons appartement in. Wat een verschil...het is klein maar functioneel. En we hebben nog een balkon ook, je hoort alleen wel veel herrie😵. Maar je kunt niet alles hebben. We zitten wel midden in het centrum. Nadat we wat spullen hebben uitgepakt, kleding die kreukt, de rest blijft in de koffer. Gaan we de buurt verkennen.

Uiteraard gaan we eerst op zoek naar een koffie tent, jaja de cappuccino is zowaar lekker😃.We besluiten er ook gelijk wat te eten, het ziet er namelijk lekker uit.

Daarna lopen we op ons gemak door de straat richting het water. Ppffff moet wel wennen aan al die mensen om me heen🤯. Maar dat went vast wel weer. Eerst lopen we langs het treinstation. Hier zijn allemaal betegelde muren met historische taferelen. Er worden dus heel wat foto's gemaakt. Het lijkt wel een klikkende bende😅. Natuurlijk maken wij ook een paar foto's. Dan lopen we weer verder. Je hoeft hier trouwens niet bang te zijn om te verhongeren☺️. Er zitten namelijk hheell vvveell eettentjes🤗. We lopen langs de kerk van Franciscus. Uiteraard gaan we het museum en de kerk in. In de kelder van het museum kon je vroeger begraven worden, heel bijzonder om te zien. Dan gaan we de kerk in, hier mogen geen foto's gemaakt worden. Maar we kennen Marco inmiddels wel een beetje dus die maakt er lekker toch 1😲. Het is en blijft een boeffie😜. We zijn inmiddels vlak bij het water, dus daar gaan we even lekker op het terras zitten. Hebben wel weer iets te drinken verdiend😄. En we kijken uiteraard naar iedereen die voorbij loopt. Wat een hoop verschillende mensen heb je toch😵‍💫.We kijken uit op de brug en de porthuizen aan de overkant. Had alleen verwacht dat ik meer gekleurde huizen zou zien🤔, maar dat valt wat tegen.  Helaas moeten we een hele lange trap op naar boven, pppfffff🥵. Dus dat is weer even zweten. Dan maar even uitrusten op ons terras totdat we gaan eten. Er is in ieder geval genoeg keus🙃.

Uiteindelijk kiezen we voor een sushi restaurant. Nou dit was een hele goede keuze🍣😃. Echt heerlijk. Nog nooit snijbonen op zo'n lekkere manier gegeten😋. Ook de rest was heerlijk.

Nu nog even relaxen op ons terras en dan zit ons eerste dagje porto er weer op👍