Meer van piediluco, labro en de watervallen

22 september 2021 - Calvi Dell'Umbria, Italiƫ

Gisteren zijn we eerst naar het meer van piediluco gereden. En je gelooft het niet maar we hebben gewoon in een kleine file gestaanšŸ˜®...uiteindelijk kwam dit door wegwerkzaamheden...ppff dachten al dat kan toch niet. Na aankomst bij het meer starten we uiteraard met een cappuccino. We zitten heerlijk langs het meer. We zien een soort rondvaartboot en de ken dat willen we ook...uiteraard niet kunnen vinden en waarschijnlijk varen ze maar 2 keer per dag. Er moet immers siĆ«sta gehouden worden.. Dan maar even lekker slenteren langs het meer. Weer een paar mooie foto's kunnen maken. Hierna zijn we naar Larbo gereden. Een dorp op 600 meter hoogte. Het lijkt wel of de tijd daar heeft stil gestaan. Maar we hebben er heerlijk zitten lunchen in een smal straatje. We hadden eerst zalm met mozzarella en venkel en een soort soep van ei en gesmolten kaas en truffel. Allebei de combinatie's nog nooit gegeten maar verrukkelijkšŸ˜. Daarna hebben we nog een risotto gekookt in tomaten met een vloeibare burrata en pesto. Weer super lekker.

En dan gaan we uiteindelijk naar de watervallen. Deze zijn aangelegd en staan op bepaalde tijden helemaal open. Daarna is het een kabbelende waterval... we rijden naar boven en kopen een ticket. We lopen eerst naar de eerst stop, daar maken we een aantal mooie foto's. Daarna gaan we als een jaco naar de volgende stop want binnen 25 minuten gaat deze uit. Dit zijn onwijs veel trappen maar beneden..kleine, groteĀ  brede en smalle treetjes. Een echt feestje dusšŸ˜§.Ā We denken er nog niet aan dat we ook weer naar boven moeten.Ā  Maar dan zien we dat we nog verder naar beneden kunnen, dat doen we want we denken over de weg terug te kunnen.....helaas hebben we dat verkeerd gedacht...HELPšŸ™„šŸ„“...we moeten nu nog veel verder naar boven klauteren. We kijken elkaar aan...dat gaan onze knieĆ«n en heupen echt niet redden...het ergste is ook nog eens dat er beneden ook een ingang is....veel makkelijker...en dan zou de waterval ook nog eens veel mooier zijn......uiteindelijk besluiten we te vragen of er een taxi gebeld kan worden...deze kost 35 euro..inmiddels kan dat me niks meer schelen, al kost het 100 euro ik ga echt niet meer naar boven klimmen...Dan storten we in elkaar.Ā  Het zou ongeveer 15 minuten duren voordat hij er was. Na een minuut of 15 zien we een taxi aankomen maar daar stappen andere mensen in..nneee daar gaat onze taxi....HELP...gelukkig komt er een lieve Italiaan naar ons toe, die wil ons wel naar boven brengen...zo lief..we zijn hem zo dankbaar...on de taxi wordt Marco echter gebeld....onze taxi.....waar we zijn. We zeggen dat we in een taxi zijn gestapt...hij vraagt of het wel een echte was...ja natuurlijk is het een echte.....ooohhhhh goed dat hij ons niet kan zien....want we liegen enorm... Dan zijn we bij onze auto, we willen de Italiaan geld geven maar dat wil hij niet. We bedanken hem uitgebreid en dan rijden we weer terug naar ons stulpješŸ¤©. Volgende keer gaan we ons beter voorbereiden...šŸ˜…Ā