Otricole en olijfboom

17 september 2021 - Calvi Dell'Umbria, Italië

Op de verjaardag van mijn lieve oma gaan we naar Otricole en we lopen langs onze olijfboom!. Als we onder de poort doorlopen hangt er een beeltenis van een Maria. Je moet deze goedemorgen wensen, staat er onder te lezen. Dus dat doen we netjes want mijn oma heet Maria. Het is echt een middeleeuws dorp. We lopen op ons gemak door het dorp. Helaas krijgen we af en toe een klein buitje op ons hoofd😝. Als we langs een levensmiddelenwinkeltje lopen komt het vrouwtje naar buiten gerend. Ze praat in rap Italiaans en geeft ons een groene vijg. Echt super lekker. Dus na onze wandeling gaan we terug naar het winkeltje. We kopen wat vijgen. Weer krijgen we er 1 nu met een stukje rauwe ham, dus die nemen we ook nog maar mee. Maar ze is nog niet klaar...want we krijgen ook nog een hapje honing crème, het lijkt een beetje op chocolade pasta maar dan van honing. Nog nooit geproefd dus ook dat kopen we maar. Ze blijft in rap Italiaans tegen ons praten. Begrijpen er uiteraard niks van maar lachen vriendelijk naar haar. Daarna rijden we door naar een archeologische opgravingen, maar eerst stoppen we bij de apotheek. We worden hier helemaal lek geprikt door hele kleine muggen. Zoemen niet maar steken wel. Gelukkig vinden ze Marco nog lekkerder, hij lijkt inmiddels op een melaatse🤣.  We lopen een stukje langs de opgravingen maar daar lijken nog meer muggen te zitten..dus we schieten snel een paar foto's en dan rennen we terug naar de auto.  Op naar een plek om te lunchen. Ditmaal eten we gefrituurde courgette bloemen  tartaar met truffel en een heerlijke pasta met tomaten en tonijn. Na nog wat boodschappen gedaan te hebben rijden we terug.

Daar gaan we op zoek naar onze olijfboom. Gelukkig schijnt het zonnetje inmiddels. Marco vindt het bord Marco love of my life Saskia al snel. Wat een bijzonder moment op een bijzondere dag. Onze boom van hoop, geloof en liefde. Als we er staan vliegt er een vlinder voorbij...is dit mijn oma! We staan er even stil bij. Daarna lopen we terug naar ons stulpje en genieten na van deze mooie dag💕