Acquaviva picena

10 september 2021 - Monsampolo del Tronto, Italië

Vandaag gaan we weer op pad. Gaan naar het stadje acquaviva picena. Rijden er op ons gemak naartoe. Wegen zijn nog steeds slecht maar de omgeving is prachtig. In het stadje eerst op zoek naar een café voor een cappuccino. We vinden een oud dorpscafé met vooral oude mannetjes. Dit keer nemen we er ook een donut bij want we moeten nog omhoog klimmen naar het kasteel. Ppfff dat is toch best zwaar als het zo warm is, waarom staat een kasteel altijd zo hoog..als we er binnen zijn begrijpen we het. Je hebt echt een geweldig uitzicht over de natuur, de bergen en de zee. En als verdediging is het ook makkelijk, je kunt immers alles zien. Daarna weer naar beneden en is het weer lunchtijd. We vinden een leuk plekje, mama kijkt ons aan en denkt help...gelukkig wordt zoonlief naar voren geduwd,  hij spreekt wel een beetje Engels. Na een heerlijke ravioli met pesto pistache  gaan we naar een natuurgebied bij de kust. Er zouden allemaal vogels en 2 meertjes zijn maar door de hoge begroeiing zien we niks, gelukkig lopen we ook nog een stukje langs het strand. Daarna gaan we op zoek naar een Cantina voor wat wijn..rijden helemaal naar boven maar de cantina is opgelost😄. Dan rijden we maar terug en gaan even relaxen in de hangmat🤗