Teramo en civitella del tronto

11 september 2021 - Monsampolo del Tronto, Italië

Vandaag gaan we al vroeg op pad naar Teramo. Er zijn geen mooie bezienswaardigheden behalve dan dat er in de kerk het verhaal van Jezus in zilver en goud gemaakt is. Maar er is wel een biologische markt, dus gelijk een flesje olijfolie gescoord en een kledingmarkt. Het is er druk maar gezellig. Er zijn niet veel buitenlanders te vinden, behalve wij😃. Na lekker over de markt geslenterd te hebben gaan we maar weer eens iets eten. Dit keer een hamburger.. jammer maar deze was het minst lekkere eten tot nu toe..ach een keertje pech. Daarna rijden we door maar civitella del tronto. Een oude stad met een groot fort, uiteraard moeten we weer klimmen..best stijl. Gelukkig lopen we bijna in 1 keer goed...dus weer naar beneden en opnieuw naar boven. Heb gewoon klapkuiten gekregen🤣. Maar het is de moeite waard. Het is groot, oud en heeft geweldige uitzichten. Helaas is het bewolkt in de bergen maar dat maakt de foto's wel spannend. Past wel een beetje bij het fort. Na ook hier weer rond geslenterd te hebben rijden we weer terug. Stoppen nog even bij een cantina voor een flesje wijn en nog meer olijfolie. Daarna gaan we terug naar ons dorp om bij de pizzeria te gaan eten...we zijn de eerste maar ze zitten vol...geen mens te bekennen en we zijn voor Italiaanse begrippen vroeg...Dan maar een pizza bestellen en meenemen...zelfs tijdens het wachten komt er nog niemand binnen😚. Uiteindelijk ploffen we moe maar voldaan met de pizza op de bank🍕

1. Peter Pieters:
    13 september 2021
    Hallo vakantiegangers, nu pas eindelijk een internet verbinding. In Frankrijk zijn de vakanties bijna ten einde denk ik want er bijna nergens internet te vinden op diverse campings. Dan maar bij de McDonalds. Ziet er weer allemaal leuk uit, valt alleen op dat jullie heel vaak pizza's eten......... en het is jullie gegund natuurlijk.
    Have fun verder en ik zie de volgende verhalen wel weer (+ foto's).