Laatste dag Porto

17 juni 2022 - Porto, Portugal

Op onze laatste dag in Porto gaan we nog een boottochtje maken langs de 6 bruggen. Daarnaast gaan we nog naar een porthuis. Deze liggen aan de andere kant van porto stad over de brug. Gelukkig schijnt het zonnetje dus dat is wel fijn voor ons😁.

Uiteraard moeten we eerst weer een stukje lopen voor we bij de brug zijn. Maar je hebt dan wel een mooi uitzicht over de douro rivier en Porto. Als je naar beneden kijkt is dit toch best hoog😁.Uiteraard beginnen we aan de andere kant met cappuccino. De toilet gangt vol met spiegels, zo heb ik opeens heel veel Marco's😆. Daarna lopen we langs de kade. We kopen vast kaartje voor de boot, hierbij zit tevens een glaasje port bij in 1 van de huizen. Er zitten er namelijk vele aan de andere kant van Porto stad.

Maar eerst gaan we lunchen langs het water. Gewoon een lekkere salade. Daarna is het tijd voor ons tripje. Gelukkig hebben we geen super drukke boot. Als je sommige ziet🙄. Zit je echt hutje, mutje😝. We kunnen de audio tour downloaden op ons telefoon....denk dat Nederlands toch een moeilijk taal is want verder dan het 1e stukje tekst kom ik niet. Word ik er gewoon uitgegooid😬😔. Dan maar zonder audio...echt veel stelt het ook niet voor. Het duurt 45 minuten en dan ga je langs de bruggen waarvan er 2 soorten bestaan. Van metaal of van beton☺️😗. Maar oke het varen in het zonnetje was lekker😄.

Daarna lopen we langs enkele porthuizen. Uiteraard degene waar we een bonnetje voor hebben. Deze is niet zo lekker als de Ramos Pintos. Daarna denkt Marco dat degene die hij had gedronken bij Taylors wordt gemaakt🙁. Een aardige klim naar boven😖. En dan kom je daar aan, blijkt dat merk helemaal niet door Taylor gemaakt te worden🤨. Dus voor niks naar boven geklauterd, want hij wordt gewoon beneden gemaakt bij Ramos Pintos😙. Marco de Jonge dat was echt wel een minpunt😤.

Daarna varen we met het bootje terug naar de andere kant. Waar we nog een hotdog eten omdat deze beroemd in Porto is. Wel lekker maar 1 x is voldoende. Hou toch  meer van luxe zoals tonijn😉😅.

1. Anja:
    17 juni 2022