Guimaraes

11 juni 2022 - Guimarães, Portugal

Vandaag blijven we dicht bij huis. Gaan naar de stad Guimaraes. Het is de wieg van Portugal omdat het de geboorteplaats is van de 1e koning.

We gaan eerst naar het paleis. Hier kunnen we naar binnen. Van sommige dingen waren het reproducties, andere waren nog origineel. Ze hadden een ontvangstkamer, een wachtkamer en  privevertrekken. De mensen waren vroeger wel inimini. Wat een kleine bedjes. Marco past er zeker niet in, het einde komt tot ze scheenbeen denk ik😅.

Daarna lopen we naar het kasteel. Het is inmiddels al weer aardig warm, dus het zweet gutst weer van ons af🥵. Ook hier kun je naar binnen en langs de muur lopen. Marco denkt dat hij het gevecht moet aangaan, dus hij neemt zijn houding al vast aan🤺. Ach ja elke gek heeft zijn gebrek🤭🤗. Dat denkt de beveiliger ook die er staat😋.

Als we eruit gaan lopen we richting het centrum. Een man en vrouw spelen op de viool en de fluit het Halleluja. Super mooi om te horen, krijg er gewoon kippenvel van😍. Eindelijk zien we de zwarte haan, een symbool van Portugal. Hij is handgeverfd, dus deze kopen we als souvenir.

Daarna komen we op een plein met allemaal terrasjes. Super gezellig om te zien. Ook dit keer kijk ik weer welk restaurant er goed staat aangegeven. Ja ik doe het toch weer😚. Dit maal is het een schot in de roos. De bediening is super aardig. Het eten heerlijk ( Marco neemt de steak en ik de tonijn) en we hoeven er ook nog eens geen 1,5 uur op te wachten😁. Dit keer verwennen we onszelf met een toetje, tenminste we delen deze. En Marco heeft nog pech ook, want deze is erg lekker en luchtig zodat ik gewoon de helft opeet😋🤗.

Daarna lopen we verder. We willen de kerk nog in maar hier vindt een bruiloft plaats. Heel mooi als je een koor hoort zingen, alweer Halleluja. 🥰

Daarna gaan we lekker naar huis en ploffen we neer bij het zwembad. Het water is heerlijk. Het is immers om 16.30 uur nog 33 graden🙃. Dit vraagt om te luieren en dat doen we dan ook🤩☀️