Braga

9 juni 2022 - Braga, Portugal

Vandaag gaan we naar de stad Braga. Dit is het Rome van Portugal door al zijn kerken en bedevaartsoorden. Nou het is ook echt een mooie maar ook hele leuke stad. Naast alle mooie bezienswaardigheden is het ook heerlijk om door de straatjes te lopen met tig restaurants, cafés, koffie winkeltjes en kledingwinkels😍🤩. En nee dit keer heb ik niks gekocht😉.

De president is in de stad dus het is er druk en er lopen veel militairen rond. Morgen is het een feestdag.

Eerst lopen we langs de bibliotheek van Braga.📖 Helaas konden we daar niet naar binnen, totdat we aangesproken werden door een uitermate vriendelijke dame die ons een rondleiding door de bibliotheek heeft gegeven. Haar dochter woont in Nederland, dus dat schepte een band. Naast de stroopwaffels was ze ook gek op bitterballen😁Wauw deze was prachtig, nog nooit zo iets ouds gezien. Je rook het papier gewoon📃.

Nadat we de arco da porta nova (de boog van de nieuwe poort) hebben bekeken konden we eindelijk aan de cappuccino met een pastei de nata 🤗. En ja het is waar de cappuccino was zowaar lekker😁.

Vervolgens zijn we in de kathedraal van Braga geweest. Ook deze was prachtig om te zien. Zo anders als veel andere kerken. Uiteraard heb ik een kaarsje gebrand🥰.

Hierna hadden we al weer trek dus een tapas plankje genomen. We eten toch wat af. Goed dat we veel lopen🙊

Daarna zijn we vervolgens langs de kerk van Marcos gelopen, hiervoor staat met grote letters Braga voor en daarna langs het paleis van Raio, een mooi blauw gebouw.

Na al dit moois in het centrum zijn we naar Bom Jesus de Monte gereden. Deze ligt buiten het centrum en is heel bijzonder om te zien met zijn vele trappen. Wel 600🙄😬. Gelukkig konden we met de kabelbaan, eigenlijk meer een treintje, naar boven. Pppffff 600 treden met deze hitte...het is namelijk wel 35 graden....dat trekken deze ouwertjes niet meer😅. Maar na het moois boven te hebben bekeken zijn we wel lopend naar beneden gegaan. Moeten immers de pastei de nata er weer aflopen🤗.

Daarna zijn we naar ons stekkie gereden waar we heerlijk bij het zwembad nog iets hebben gedronken en in de tuin hebben gegeten.

Het was weer een geweldige dag. En dan ga ik nu nog even lekker relaxen🤩

1. Tonnie:
    9 juni 2022