Swakopmund

18 mei 2019 - Swakopmund, Namibië

Helaas moesten we vandaag weer een aardig stukje rijden, 350 km en dan ook nog eens over gravel wegen en door bergpassen. Gelukkig hadden we redelijk goed geslapen en hadden we een goed ontbijt gekregen dus we konden er weer tegenaan.  Na ongeveer een km of 70 kwamen we het gehucht Solitaire tegen. Dit is beroemd geworden door de Nederlandse schrijver Ton van der Lee. Naast het schrijven is hij legendarisch geworden om zijn “ Hollandse appeltaart’”. Dus jullie raden het al, hier hebben we natuurlijk wel even van geproefd. Maar omdat we nog een beetje vol zaten van ons ontbijt hebben we een stukje gedeeld, goed hè!! Hij was lekker, maar de best!!?? Maar daarnaast hadden ze ook nog eens overheerlijke cappuccino. Dus hier heb ik zeker van genoten... Verder staan er heel veel autowrakken in het gehucht, heel apart maar wel leuk om te zien. En nee het is niet mijn nieuwe auto (zie foto).  Daarna gingen we weer verder.. Dit was echt de meest saaie weg tot nu toe. Gelukkig zijn we nog door 2 bergpassen en langs een maanlandschap gereden anders was de weg wel heel erg saai geweest..... En ook hier hebben we weer lekker gehobbeld. Na al dat dorre en saaie landschap kwamen we bij de kust uit. Zo dat is wel even een grote verandering...zeker het weer....bbrrr. Het is hier gewoon maar 16 graden en nog bewolkt ook. Dat is echt afzien na die warmte. In Sandfield Guesthouse gaan we 2 nachten blijven. Morgen gaan we kajakken met zeehonden...Tenminste Marco gaat vooral peddelen:-).

1. Davey:
    18 mei 2019
    dan wordt die 350km wel heel lang als er niet veel te zien is. Hopelijk komen de zeehonden inderdaad zo dichtbij als je gezegt had
  2. Anja:
    18 mei 2019
    mooie foto's!! veel plezier!!
  3. RoLo:
    Lekker zanderig, etc.
    Veel plezier en voorzichtig.
  4. Tonnie:
    18 mei 2019
    Leuk om je verslagen te lezen!! Ben iedere keer weer benieuwd! Het is wel avontuurlijk hoor!! Veel plezier!
  5. Jeanette:
    19 mei 2019
    Heerlijk, saai hoort er ook bij. Het is Afrika. De zeehonden als gespot??
    Veel plezier met het rijden door de zandvlaktes. Gelukkig een goede auto. XXX