Laatste dag

11 juni 2019 - Khomas Region, Namibië

Helaas is het vandaag onze laatste dag. Morgen vliegen we om 17.35 uur weer terug. We zijn dan ook van plan om nog even te genieten. Na een heerlijk ontbijt gaan we om 10.00 uur beginnen aan een feeding tour. We rijden eerst naar een activiteiten centrum. Daar krijgen we een fimpje te zien over het ontstaan van deze mooie lodge. Hierna gaan we in een open jeep naar de beesten toe. Ze zijn hier opgevangen om verschillenden redenen, zoals wees, oud, ontsnapt uit Etosha en bijna doorgeschoten enz. Ze zitten in afgesloten ruimtes maar deze zijn mega groot en lijkt op de natuurlijke omgeving. We stoppen eerst bij de wilde honden, geweldig want deze hebben we nog niet gezien. Deze krijgen maar 2 x per week eten, en het is vandaag niet hun dag. Als ze in het wild lopen doden zij hun prooi niet maar nemen er elke keer een hap uit. Au dat is een pijnlijke dood. Hierna gaan we naar de cervas, deze kunnen aardig grauwen en heel hoog springen als zij hun vlees krijgen. Elk krijgt een pond. Ook deze hebben we niet in het wild gezien. Super dus om ze toch nog even te zien. Ook zitten er groepen apen hier, soms nemen mensen de kleintjes mee naar huis maar als ze dan groot zijn dan zijn ze niet meer houdbaar, dus moeten ze weg. Ze kunnen niet meer terug omdat ze door mensen zijn "opgevoed". De volgende stop zijn de luipaarden. Blijven toch mooi. Ook deze krijgen vlees, elk 1 kilo. Ze hebben het zo op. Dan gaan we naar de cheetahs. Wat een soepele en ranke beesten. Krijgen ook 1 kilo vlees elk. Als de 1 het al op heeft probeert hij bij een ander een stuk te pikken, dit gebeurt niet want ook nu wordt er weer flink naar elkaar gegromt. Het laatste zijn de leeuwen aan de beurt, bij deze 2 mogen we de auto niet uit omdat er 1 agressief is. Wat een machtige beesten, zelfs achter het hek zijn ze beangstigend. Zeker als hij je strak aankijkt word je er toch een beetje bang voor, zelfs met het hek ertussen.. Deze krijgen 2 tot 3  kilo elk. Super om te zien hoe ze naar het vlees /bot springen en hoe snel het op is. Hierna is de toer afgelopen. Geweldig dat we dit nog hebben mogen meemaken. Na de lunch gaan we nog even bij het zwembad liggen om aan alle mooie dingen die we hebben meegemaakt te denken. Vanavond nog een lekker diner en doordat we hoge ramen hebben in ons hutje kunnen we nog 1 keer naar de mooie sterrenhemel kijken. Dan zit het er helaas echt op...Bedankt prachtig Namibië met je afwisselende landschappen, Botswana met je mooie olifanten en nijlpaarden en Zimbabwe met je mooie waterval:-).

Wij hebben enorm genoten van deze geweldige, indrukwekkende, mooie, fantastische super reis. Alle mooie herinneringen nemen we mee naar huis.

Hopelijk hebben jullie van onze verhalen genoten en het gevoel gehad dat jullie er een beetje bij waren!

1. RoLo:
    11 juni 2019
    Was heel leuk om mee te lezen en de prachtige foto’s.
  2. Paula en Peter:
    11 juni 2019
    Was geweldig om te volgen!
  3. Tonnie:
    11 juni 2019
    Was erg leuk om met jullie mee te gaan op reis! 👍😁
  4. Regina:
    11 juni 2019
    Indrukwekkende verslagen en mooie foto's. Dit neemt niemand jullie meer af! Goede reis terug naar huis!
  5. Leen Meijer:
    11 juni 2019
    Helaas komt aan alles een eind ( jammer)
    Het waren heel mooie en indrukwekkende verhalen met allemaal mooie foto’s.
    Respect dat je de verhalen elke keer weer geschreven had.
    Groeten,
    Leen & Rita.😀😀🦏🐆🦒🐘🦓👍
  6. Ingeborg:
    11 juni 2019
    Het was geweldig om jullie mooie verhalen te lezen. En de prachtige foto’s te bekijken. Dit neemt niemand jullie meer af.

Goede reis terug naar Nederland.
  7. Peter Pieters:
    12 juni 2019
    Bedankt voor de leuke verhalen en foto's 🦏🐆🦒🐘🦓👍
  8. Anja:
    12 juni 2019
    Was heel leuk om te lezen! Goede vlucht en dan weer veilig thuiskomen! 💕
  9. Lucienne:
    12 juni 2019
    Wat een gave reis hebben jullie gemaakt! Dank je wel voor het delen van jullie avontuur! Gr Lucienne
  10. Anneke Kroes:
    2 juli 2019
    Hallo Saskia en Marco, nog steeds aan het nagenieten van jullie prachtige reis ? Ik heb jullie verhalen met belangstelling en plezier gelezen, alvast voorpret want wij vertrekken
    11 september naar Johannesburg, met als reisdoel ZA, Botswana, Namibie en vandaaruit
    richting Kaapstad waar we 29 oktober weer vertrekken naar Amsterdam. We reizen ook individueel en hebben jullie nog tips voor ons ? Inentingen hebben we al, maar zitten nog te twijfelen over de Rabiesinenting, wat hebben jullie gedaan ? Er wordt geadviseerd de parken te reserveren van te voren, is dit echt nodig ? We reizen met een
    4x4camper dus eigen slaapplek, gaat dus alleen om overnachtingsplek. Dank alvast voor jullie reactie !
  11. Saskia Klein:
    3 juli 2019
    Hallo Anneke, we zijn zeker nog aan het nageniet van onze geweldige reis. Je maakt zoveel leuke en mooie dingen mee. Als ik sommige filmpjes zie die we gemaakt hebben word ik weer helemaal blij. Wij hebben geen rabies inenting genomen. Maar we hebben wel malaria tabletten geslikt. We hebben gehoord dat september een hele drukke maand is dus misschien is het dan handig om wat campsites te reserveren, zeker in de buurt bij de parken.
    Kun je mijn email adres zien? Als je daarop kunt reageren kan ik je een persoonlijke mail sturen. We hebben zeker nog wel wat tips voor je