Kajakken met zeehonden

19 mei 2019 - Swakopmund, Namibië

Wauw, geweldig, fantastisch, indrukwekkend, overweldigend, super gaaf, eigenlijk zijn er geen woorden voor om te omschrijven hoe leuk het was om met zeehonden te kajakken.... We moesten ons om 8.30 uur melden bij Pelican tours in Walvis bay.  Hier gingen we in een busje omdat we nog 45 minuten moesten rijden voordat we de kajak in konden.  Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel zeehonden bij elkaar gezien. En wat een herrie maken die zeehonden. Het lijken net schapen. Van tevoren waren we gewaarschuwd dat het erg kon stinken, nou daar heb ik niks van gemerkt...of ik was teveel onder de indruk.. We konden een waterdicht pak aantrekken en uiteraard een reddingsvest...nou die laatste hebben we echt niet nodig gehad..het was zo ondiep.. En Marco heeft zich ook niet in hoeven te spannen, de zeehonden kwamen gewoon naar je toe. Ze beten in je peddel, of wilde er op gaan liggen. Was best zwaar,haha. Verder waren ze aan het duiken ,springen en dollen  rond je kajak. Was zzzzooooooo leuk. Sommige bleven gewoon heel de tijd bij je.  Ben gewoon 2 keer flink nat gespetterd, ze kregen zeker te weinig aandacht:-).  Alleen de kleintjes en vrouwtje zwommen om ons heen, de mannetjes bleven op de kant en maakte ruzie...die mannen ook altijd :-). Na ongeveer een uur genoten te hebben moesten we er weer uit. Nou dat waterdichte pak viel een beetje tegen, had gewoon een natte kont. En nee ik had niet in mijn broek geplast. Daarna kregen we nog een lunch aangeboden en werden we weer teruggebracht. Dit hadden we echt niet willen missen, was een super ervaring....

1. Paula en Peter:
    19 mei 2019
    Ze stinken echt enorm hoor! ammoniaklucht vd poep. Waarschijnlijk was je teveel onder de indruk om dat te merken :-)
  2. Tonnie:
    20 mei 2019
    Leuk zeg!! Wat een bijzondere ervaring! Wij hebben in Zuid Afrika met een Walvis Tour ook veel zeehonden gezien maar daar stonk het verschrikkelijk! Fijn dat jij niets geroken hebt! 👍😁
  3. Rob Meijer:
    21 mei 2019
    Ziet er allemaal erg avontuurlijk uit, echt een droomreis, geniet er beide van, fijne vakantie verder, en vele nieuwe avonturen