Eerste dag

15 mei 2019 - Windhoek, Namibië

Ja hoor eindelijk zijn we in Namibië aangekomen. Een reis waar we al zo lang naar uitkeken.. Na een goede vlucht met een tussenstop van een uur in Luanda (Angelo) zijn we om 10.35 uur geland in Windhoek. De lucht was blauw met wat kleine wolkjes, maar de temperatuur was al heerlijk. Helaas hebben we allebei meer gedoezeld als geslapen..Ach we hebben genoeg dagen om uit te rusten :-). In het vliegtuig hadden we al een immigratie formulier ingevuld. Maar ja voordat dat allemaal gecontroleerd is moet je wat geduld hebben. Maar we zijn op vakantie dus natuurlijk hebben we dat. Het voordeel was wel dat de koffers gelijk aankwamen. Is wel apart om je koffer bij het naar buiten gaan nogmaals op een band te zetten ter controle.  Ach ze moeten toch wat doen hier. Op het vliegveld stond ons contactpersoon van Asco auto verhuur ons al op te wachten. Gelukkig moesten we op nog een stel wachten zodat Marco alvast wat geld kon pinnen, maar in plaats van Namibische dollars, kwamen er Zuid Afrikaanse randen uit.. Gelukkig geen probleem, kan je hier ook mee betalen. Was wel een ongelofelijke chaotische bedoeling. Daarna moesten we met nog 2 andere Nederlandse stellen 45 minuten rijden naar het autoverhuurbedrijf in Windhoek.  Maar mijn hemel wat een bakbeest stond er op ons te wachten... hij is echt wel groot, tenminste dat vind ik. Ook hier moesten we weer de nodige formulieren invullen en tekenen.  Daarna moesten we een veiligheidsfilmpje kijken en kregen we uitleg over de auto. Nou toen konden we op weg naar ons guesthouse Villa Moringa. Was echt wel even wennen en Marco is ook nog door oranje/ rood gereden.. maar voor de rest ging alles goed en heeft Marco netjes aan de linker kant van de weg gereden.  Maar de auto rijdt volgens Marco wel al een dronken tank. We hebben een mooie kamer en ze waren ook nog eens zo vriendelijk om nog een lichte lunch voor ons te maken. Was maar klein zei ze...nou het was echt wel een grote salade met heel veel kip..kon het echt niet op. Nu nog even wat relaxen en straks eten bij Joe’s beerhouse. Is echt een super bekend restaurant hier, dus ben benieuwd...  We zijn net terug van Joe’s Beerhouse, het is groot, je komt bij vreemde mensen aan tafel te zitten en toen we binnenkwamen waren ze op de drums aan het spelen....heel veel harde herrie dus. Eten was goed, maar niet bijzonder...We gaan zo hopelijk lekker slapen en dan gaan we morgen echt op pad.....wordt vervolgd dus..