Coimbra

4 juni 2022 - Coimbra, Portugal

Zo volgens mij wordt er in het bed steeds meer beton gegoten😳😒. Het ligt in ieder geval steeds rotter...arme wij...🥴. Dus niet heel lekker geslapen. Toch besluiten we weer op pad te gaan. Het is vandaag redelijk bewolkt, maar 21 graden. Dus geen luierweer bij het zwembad.

We gaan na wat wikken en wegen naar Coimbra. Dit is de 3e stad van Portugal. Hier liggen de eerste koningen begraven. Daarnaast is het tegenwoordig een echte studentenstad met de oudste universiteit. Dus wie weet kan ik er nog student worden🙊👩‍🎓. Als we aankomen beginnen we uiteraard met een cappuccino met wat lekkers...tenminste dat denken we omdat het staat aangeprezen op het bord...mispoes😵‍💫😟. De cappuccino komt uit een automaat en het lekkers is droog en zit geen smaak aan🤣, niet te eten. Laat dus maar een stukje staan😏.

Dan gaan we de naar de Igreja de Santa Cruz. Hier liggen de eerste 2 koningen van portugal begraven. Als we binnenkomen is er een trouwerij aan de gang, helaas krijgen we de bruid niet van dichtbij te zien. Jammer maar dat maakt de kerk niet minder mooi. Zoiets als deze hebben we nog niet eerder gezien. Ook hier lopen we weer een poosje rond.

Hierna moet de maag al weer gevuld worden. Dit maal eten we bij een biologisch tentje. Lekker een sandwich met zalm en avocado en een glas verse zumo de naranja🍊. Heerlijk zoet, die krijg ik in Nederland niet🤔. Wat zijn we toch gezond bezig!

Om dit er weer af te lopen, en ook nog het niet te eten gebakje, moeten we maar weer omhoog klimmen naar de oude kerk...in de steigers. Wat een pech...Dan maar naar de nieuwe kerk....zit vol met studenten...dus kunnen we ook niet naar binnen. We lopen naar de universiteit maar dan begint het steeds donkerder te worden☁️. Om hiernaar binnen te gaan hebben we een ticket nodig van 12,50. Maar we mogen de kerk niet in, daar is een trouwerij en we mochten nog ergens niet in. Dus dat doen we niet. Dan lopen we op ons gemak naar beneden..de lucht wordt nog steeds donkerder...en ja hoor het begint te spetteren...dus dan maar het eerste het beste zaakje in. uhhhhmmmm😇🙃😜...moeten we dat geloven...het is namelijk een bakkerij....met allemaal lekkere taartjes. En ja omdat het regent en we heel zielig zijn nemen we een lekker gebakje erbij. En tot mijn grote vreugde ook nog eens een heerlijke cappuccino. En dat allemaal voor een beetje regen...hoewel het is wel een echte stortbui🌧🌧🌧.

Daarna rijden we weer terug naar ons stulpje.