Bush man in Ghanzi

9 juni 2019 - Omaheke Region, Namibië

Vanmorgen hebben we na het ontbijt afscheid genomen van Sango safari. Wat een geweldige locatie, wat een lieve mensen waardoor we ons heel welkom voelde, het eten was heerlijk, July was een top gids, reed als Max Verstappen, maar niks was hem te gek en last but not least hebben ze mij een geweldige verjaardag gegeven.
We rijden nu via de andere kant het park uit, zou een mooiere route zijn en we zouden meer dieren zien. Helaas hebben we vooral geschud en gehobbeld en weinig dieren gezien. Toen we na 2,5 uur aankwamen in Maun hebben we eerst een cappuccino gedronken met wat lekkers erbij. Ben immers jarig. Daarna zijn we doorgereden naar het centrum om te tanken en nog wat boodschappen te doen. Maar wat een chaos is het daar..Ppff kan ik niet meer tegen, haha. Na dit alles moesten we nog 3 uur naar Ghanzi rijden waar we gaan slapen bij de Bush man. Bij aankomst werden we niet hartelijk ontvangen, eerder ongeïnteresseerd..we werden naar onze kamer gebracht, veruit de minste tot nu toe. Iets te drinken bestellen kon niet, want de sleutel was er niet. Gelukkig hadden we zelf nog iets bij ons. Ze praten hier met een speciaal klik geluid. Erg apart om te horen. Het eten was gelukkig wel lekker en we werden aan tafel gezet met een Belgisch stel waar we gezellig mee hebben zitten kletsen.
Na redelijk geslapen te hebben zitten we met ze tweeën aan het ontbijt. De bruine bonen en bacon slaan we maar over. Na het ontbijt vragen we wat de mogelijke activiteiten zijn hier. Eigenlijk kunnen we niet zoveel doen. We gaan uiteindelijk met een gids naar het zogenaamde dorp waar 5 hutjes staan. Hier krijgen we de historie van de bushmen te horen en demonstreren ze hoe ze vuur maken. Ik moet zeggen erg knap hoe ze dit doen met wat houtjes, stro en zebra poep. We mogen nog even in de hutjes kijken, deze worden van houten takken en stro gemaakt. En ze zijn nog best stevig ook! Marco blijft bijna in de deuropening hangen maar de bushmans zijn dan ook iets kleiner. Na deze ervaring lopen we terug naar onze kamer. We zijn inmiddels een uurtje verder. Wat gaan we in godsnaam de rest van de dag doen..We besluiten naar Ghanzi te rijden om alvast te tanken en halen wat broodjes welke we bij de waterhole op het park opeten. Hier zien we nog een paar gieren. Wat zijn die groot en lelijk. Daarna gaan we nog even bij het iets wat vieze zwembad (water) liggen omdat er verder niks te doen is. Wat een lamlendige dag. We eten uit verveling samen maar een zak chips op. Het blijkt dat we vanavond maar met ze tweeën zijn. Dit is het enige waarbij we allebei zoiets hebben wat doen we hier.. Uiteindelijk hebben ze me s' avonds toch nog verrast om nog voor mijn verjaardag te zingen en een taart te geven. Toch blijven we nog steeds blij dat we morgen weer verder rijden.

1. Tonnie:
    9 juni 2019
    Apart om je verjaardag te vieren in Afrika! Leuk dat ze een taart voor je hadden! Nog een paar dagen op avontuur! Veel plezier nog! 😘
  2. Peter Pieters:
    11 juni 2019
    Van harte gefeliciteerd, een hele belevenis om je verjaardag in de bush te vieren ….. met z'n tweetjes.