Ascoli piceno

14 september 2021 - Monsampolo del Tronto, Italië

In mijn hangmat lig ik nog na te genieten van de mooie stad ascoli piceno. Gelukkig is er in de parkeergarage een lift naar het oude centrum. Boffen we vandaag even, hoeven we niet omhoog te klimmen. Toch nemen we iets lekkers bij de koffie want we zitten bij het beroemde oude melutti café. Daar moet je naartoe als je in ascoli bent. Daarna bezoeken we een mooie kerk met vooral glas en lood. Heel mooi. Hier brand ik een kaarsje voor mijn allerliefste💞. Gelukkig is het op dat moment nog rustig want daarna komt er een lawine aan geluid binnen..juist een groep Italianen..weg rust😋. Daarna wandelen we op ons gemak door het mooie oude centrum met al zijn torens. Helaas staan er veel torens in de steigers. Net als heel veel andere oude gebouwen. Toch is het een mooie oude stad met gezellige straatjes en pleinen. Uiteraard weet ik al waar ik wil eten..daar zijn de lekkerste gefrituurde olijven. Dus even zoeken...en gevonden. Helaas kunnen we niet buiten zitten maar dat is niet zo erg want het is 30+ graden. Dus binnen is best lekker..hoewel..ppfff warm..ooh een opvlieger. We beginnen met de olijven en bruschetta's met truffel..hhmm lekker. Daarna neem ik lam en Marco biefstuk. Weer lekker. Het toetje, pannacotta met vers fruit delen we. Moeten niet overdrijven..er zit wel een aparte vrucht bij, geen idee hoe deze heet maar lekker was hij wel. Als afsluiter krijgen we nog een anijslikeurtje, speciaal uit deze streek...donk...die is sterk..ben er gewoon bijna teut van geworden🤣. Daarna lopen we op ons gemak terug naar de auto op zoek naar de volgende cantina, en al weer gesloten. Denk niet dat we hier wijn mogen kopen..of zal het door het likeurtje komen als bescherming..Dan maar naar huis..even bij het zwembad relaxen en nagenieten in de hangmat

1. Regina:
    14 september 2021
    Ziet er weer héérlijk uit, jongelui!
  2. Mandy Benoist:
    14 september 2021