Acquasante terme

13 september 2021 - Monsampolo del Tronto, Italië

Vandaag gaan we naar het plaatsje Acquasante terme. Eerst gaan we naar sorgenti sulfuree lu vurghe. Als we het dorp binnenrijden gaan we eerst aan de cappuccino, daar zijn we al weer aan toe. Als we er zitten zien we opeens een bordje lu vurghe...hhmmm vanaf de kant dat we aan kwamen rijden stond er niks. Kun je nagaan hoe belangrijk de cappuccino was. Na de auto geparkeerd te hebben lopen we een stukje naar beneden. Dit gaat nog goed omdat het nog gewone weg is. Een vriendelijke italiaan zegt ons dat we daar naar beneden moeten. Nou dan begint het pad naar beneden vol steentjes  rotsjes en andere oneven heden😏. Het is best stijl maar als we bij het natuurbad en zwavelbad aankomen is het net een paradijsje. De zwavelbaden zitten stampvol Italianen. Uiteraard gaan wij het andere water in. Het is lekker fris en ook hier ligt het vol met steentjes en kiezeltjes. Dus echt makkelijk lopen is het niet maar je moet wat voor mooie foto's over hebben. Daarna lopen we zwaar hijgend weer terug naar de auto. Ppfff dat was toch echt wel een aardige klim.  De volgende stop is de gole del garrafo... deze kunnen we echter niet vinden. Dat gebeurt wel vaker hier, bordjes kennen ze namelijk vaak niet of hangen maar aan 1 kant😬Dan maar door naar cascate di forcella, een waterval. Ook hier moeten we weer een stuk naar beneden klunen. Maar ook hier komen we weer in een prachtig stukje natuur terecht.   De waterval is niet heel groot, maar wel mooi. Dat vindt de hond ook die naar ons toekomt en zich lekker uitschudt. Zijn baasje excuseert zich uitbundig maar wij zijn weer opgefrist. Ook hier maken we weer de nodige foto's en genieten we van het moois om ons heen. Maar ja ook dan moeten we weer terug lopen naar de auto..oohh geloof dat ik wat minder hijg als ik bovenkomen..denk dat het klimmen went🤣Na onderweg nog wat gegeten te hebben en wat boodschappen gedaan te hebben gaan we voldaan terug naar ons huisje waar we eerst even bijkomen met onze voeten in het zwembad en daarna uiteraard in ons hangmat😋🙃

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl